piątek, 25 kwietnia 2014

Auto race- japoński żużel?

Hejka! 

Auto race jest "bliźniaczo" podobny do naszego speedwaya. Pierwsze zawody odbyły się w 1950 roku w Funabashi.
Czym się różni od naszego żużla? Zawodników w biegu jest ośmiu, nie czterech. Jadą oni po asfalcie, nie po żużlowych torze. Okrążeń jest od sześciu do dziesięciu (zależy od rangi zawodów), nie cztery. Inna też jest technika wykonywania wiraży. Zawodnicy pochylają maksymalnie motocykl do wewnętrznej części toru, podpierając się w tym czasie lewą nogą.
Motocykl też nie posiada hamulców, tak jak w speedwayu. Motocykl ten potrafi się rozpędzić do 150 k/h na prostych i 90 k/h na wirażach. 
Zawody auto race w Kraju Kwitnącej Wiśni rozgrywane są tylko jako zawody indywidualne, trwające zazwyczaj do pięciu dni. 
W auto race mogą też jeździć kobiety, lecz one nie ścigają się z mężczyznami.

Wyścig auto race: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4iLa7a3lkGg



                            

14 komentarzy:

  1. Fajnie to wygląda! Ta metoda wiraży wygląda trochę dziwnie, ale najbardziej zaciekawiło mnie to, że kobiety też mogą jeździć. Chciałabym zobaczyć Japonkę śmigającą na Auto Race :P Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. w każdym kraju jest coś innego ;)
    Japonia jest piękna ;)
    Zapraszam http://naturalne-sposoby-na-urode.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. haha Trochę tak dziwnie po asfalcie, to pewnie stąd taka a nie inna metoda wykonywania wiraży. Ogólnie "żużel" to jeden z nielicznych sportów, które jakoś specjalnie mnie nie interesuje. >.<

    OdpowiedzUsuń
  4. A tu jak zawsze ciekawe posty;)
    Nie słyszałam o tym wcześniej:)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny post! właśnie takiego bloga szukałam! obserwuję i mam nadzieję na rewanż :3
    http://aparatem-przez-zycie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o tym :)
    3maj się cieplutko ^^

    Jeżeli ci się spodoba zaobserwuj.
    http://moda-ma-zasady.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. pierwszy raz o tym słyszę o.o
    Ale pomysł ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kobiety mogą jeździć... Hmm.... JAPONIO NADCHODZĘ !!! <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Także pierwszy raz o tym słyszę, ale wydaje sie być fajne :D
    No i na zdjeciu ciekawie wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Matko! nie mają hamulców... nieźle...

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. fajna tematyka bloga :-) ! coś nowego :-)), świetny post
    Może obserwacja?
    Zacznij i daj u mnie znać: :-*

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Obejrzałam sobie ten wyścig, szybko jeżdżą :> obserwuję, totalnie moja ulubiona tematyka na Twoim blogu :>
    pugix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny blog i post :)
    obserwacja za obserwacje?
    jeśli tak to zacznij i daj znać ;)
    n0-p3rspeciv3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. w sumie nie słyszałam o tym, ale wydaje sie byc ciekawe! :)

    niebieskie-mysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń