wtorek, 1 kwietnia 2014

Po co Japończycy noszą te maseczki?

Ohayo! 

Troszeczkę się spóźniłam. 2 tygodnie...  Gomenasai! Miałam strasznie dużo nauki. Koniec drugiego półrocza zbliża się wielkimi krokami, a nauczyciele ciągle nam powtarzają, żeby poprawić oceny.

 Odpowiadając na tytuł posta: "Po co Japończycy noszą te maseczki?" Dlatego iż Japonia jest znana do szacunku i uprzejmości ludzi, głównym powodem noszenia maseczki chirurgicznej jest choroba. To zastosowanie bardzo mi się podoba. Nie raz chyba spotkaliście się z osobą, która wciąż kicha, zaraża otoczenie. W Kraju Kwitnącej Wiśni, takie osoby noszą maseczki, co zmniejsza szansę na zarażenie się otoczenia.
 W wielkich miastach, Japończycy zakładają maseczki by nie wdychać spalin, smogu.
 Niektóre dziewczyny Fairy Kei, Pastel Goth noszą maseczki dla ciekawszego dopełnienia outfitów. Widziałam bardzo dużo "uroczych" maseczek min. maseczkę Hello Kitty, maseczkę w różowe serduszka, maseczkę w kocie uszka, tego jest naprawdę sporo.
 Niektórzy nastolatkowie noszą takie maski do szkoły, by ukryć swoje niedoskonałości.   Osoby przewrażliwione na punkcie np. swojego krzywego nosa, dużych ust, wolą założyć maseczkę, by je ukryć.



                  



                  



                 







Macie jakieś pomysły na kolejną notkę?

23 komentarze:

  1. Właśnie się zastanawiałam, czy zniknęłaś na dobre, a tu post;) Nauka ważna rzecz, ucz się, ucz:) Pochodziłabym sobie w takiej maseczce ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. No faktycznie posta długo nie było, ale fakt nauki coraz więcej trzeba się uczyć. :) Fajne maseczki, dobry pomysł z tym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super blog :)
    Będę tutaj wpadać częściej..
    Mega
    kolorowy-kwiatuszek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. oj to prawda. Przygotowanie poprzedniego posta zajęło mi wiele czasu ^^

    Ja 3 Walin' Butterfly nie moge się już od miesiąca doczekać :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz fajne zainteresowanie :)
    ciekawe-i-mniej-ciekawe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. od dłuższego czasu zastanawiałam się nad tym i akurat trafiłam na Twojego bloga :D

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja zawsze się zastanawiałam po co im te maseczki xd i dzięki tobie już wiem ! ♥
    I wogóle twój blog pozwala mi się dowiedzieć ciekawych rzeczy o Japonii naprawdę świetny blog <3
    http://sylllandoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak jak piszesz względy zdrowotne z czasem przerodziły się w estetyczne/modowe, co w sumie Japończykom często się zdarza. ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś nad tym myślałam : )
    Bardzo fajna notka obserwuje bloga żeby być na bieżąco .

    http://thestarsofgroud.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. moja koleżanka ma taką maseczkę z jakimś koreańskim zespołem c;
    ★ blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Na krakowskie powietrze też by się takie maseczki przydały ;-;

    OdpowiedzUsuń
  12. Według mnie to dość dziwne rozwiązanie na ukrycie np. trądzikowej cery. Hahaha. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. maseczki jako część stylizacji są super :)
    nadają tajemniczości... moim skromnym zdaniem :D
    pozdrawiam cieplutko ;*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny temat na notkę c:
    Zapraszam wikulollol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Miło, że podoba Ci się mój blog :3
    Twój również sprawia bardzo pozytywne wrażenie, a poza tym - masz piękne tło!

    OdpowiedzUsuń
  16. ciekawy zwyczaj!:)

    patti-xx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. A więc kolejna zagadka rozwiązana xD
    Bardzo ciekawa tematyka bloga, można się wiele dowiedzieć o japońskich zwyczajach ")
    http://swiat-moimi-oczami-nr.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

  18. Ciekawy blog. Zapraszam do mnie.
    Męski blog o modzie i lifestyl'u.

    http://gabriel-data.blogspot.com/

    Obserwacja za obserwację?
    Zaobserwuj, zobaczę zrobię to samo!
    Tylko przypomnij w komentarzu.
    www.gabriel-data.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  19. Spoko pomysl hehe
    Wszystko czasami jest dla mody
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Czasem mi też przydałaby się taka maska xD

    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Najczęstszym powodem jest po prostu alergia :)

    BLOG :3

    OdpowiedzUsuń
  22. zgadza się, są też maseczki które wyłapują alergeny https://zdrovi.pl/k/maski-antysmogowe/maski-antysmogowe-respro-allergy/ ale przede wszystkim różne zanieczyszczenia. To troska o swoje zdrowie, do nas też taka moda powinna dotrzeć.

    OdpowiedzUsuń