środa, 19 marca 2014

Japońskie mundurki

Cześć! 

Do Japonii pierwsze mundurki szkole wprowadzono pod koniec XIX wieku. Dziś noszą je uczniowie szkół publicznych, jak i prywatnych. Po japońsku mundurek to seifuku.
Kobiecy mundurek składa się zazwyczaj z białej bluzy, plisowanej spódnicy oraz wstążki. Męski zaś z marynarki, białej koszuli, spodni, czapki.
Szkoły mają wersję mundurka letniego i mundurka zimowego. Posiadają nawet mundurki do zajęć wychowania fizycznego w postaci poliestrowego dresu, T-shirtu oraz spodenek na lato.
Słyszałam, że niektóre nastoletnie japonki wybierają szkołę ze względu na mundurki.
W szkołach średnich najczęstszym mundurkiem noszonym przez dziewczęta to mundurek marynarski. Składają się one z bluzy powiązanej z kołnierzem w marynarskim stylu i plisowaną spódnicą. Wstążka wiązana jest z przodu i przyczepiana jest do bluzki przez pętle. Wstążki mogą też być w formie krawatów, apaszek lub sznurów.
                   

                                           
                                     



                       
                      




14 komentarzy:

  1. Słodkie ;) Gdyby takie były w naszych szkołach, to bym nie pogardziła xd
    alexa-wikto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. "Słyszałam, że niektóre nastoletnie japonki wybierają szkołę ze względu na mundurki." Właściwie to nawet polskie otaku chodzą do szkoły w japońskich mundurkach, tak tylko chciałam nadmienić, haha.
    Te mundurki są prześliczne i gdybym mogła to sama zamówiłabym takowy z bodyline! I te wstążki, ojej~

    hwajay.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że u nas tak nie ma - urocze, ale nie dla mnie (wstręt do spódnic się odzywa)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mundurki są prześliczne, dzisiaj na zajęciach miałam właśnie złożenie znakowe na zapisanie słowa - seifuku. <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym taki mundurek w szkole, bo nie dość, że nie trzeba codziennie kombinować w co się ubrać to jeszcze przesłodko to wygląda <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładne te mundurki i ładnie wyglądają. Ale ja bym w życiu takich nie chciała nie cierpię spódnic. Japonki wyglądają w nich świetnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podobają mi się te mundurki, aż sama chciałabym takowe mieć. Aż szkoda, że u mnie w szkole ich nie wprowadzili.

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę, że bardzo interesujesz się Japonią :)
    Bloga masz bardzo ciekawego i można się czegoś dowiedzieć o tym ciekawym kraju :) Mundurki wyglądają super, ale mam przeczucie, że tylko na Japonkach :p
    Polkom nie byłoby w nich chyba tak ładnie...

    --------------------------------------------------------
    Zapraszam - czytamto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej... pisze to od tygodnia xD Ale nareszcie udało mi się to opublikować :)
    Zacznę od początku :)

    Blog jest bardzo ciekawy, można się dowiedzieć fajnych rzeczy.
    Szablon rzeczywiście nie powala, ale wiem coś o tym :) Chcesz się dowartościować? Zobacz do mnie :P
    Jednak wszystko jest przejrzyście i estetycznie (ja tylko bym czcionkę zmieniła).
    Fajnie, że zawsze dodajesz zdjęcia.
    Ogólnie mi się podoba i jestem tu nie dla obserwacji (bo ja z blogowaniem kończę) tylko dlatego, bo mi się podoba :P
    Powodzenia! Oby tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. słodkie, ale jednak ciszę się, że u mnie w szkole nie ma mundurków, bo wolę chodzić w luźny koszulkach itp. a nie w granatowych bluzach z logiem szkoły, na szczęście to co tu pokazałaś aż takie straszne nie jest więc może bym jakoś przeżyła :)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak ja się cieszę,że u nas nie ma mundurków, chociaż były kiedyś ;) http://przyszopceuszatych.blogspot.com/ + zaobserwuj jak ci się spodoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Japońskie mundurki bardzo mi się podobają! Mimo wszystko chyba nie chciałabym mieć takowego w szkole... Mam już mundurki - zwykłe t-shirty z logiem szkoły i to jest takie... dziwne, kiedy wszyscy w klasie są właściwie tacy sami. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. szkoda że w polsce nie ma takich fajnych mundurków jak te na zdjęciu. U mnie w szkole przez pewien czas obowiązywały takie tuniki a dla chłopców kamizelki. Były one bardzo brzydkie i nikomu się nie podobały .
    http://wez-olowek-i-narysuj-formule1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. 43 yrs old Tax Accountant Dolph Prawle, hailing from Brandon enjoys watching movies like "Corrina, Corrina" and Leather crafting. Took a trip to Sacred City of Caral-Supe Inner City and Harbour and drives a Ferrari 250 SWB Berlinetta. sprawdz ten link tutaj teraz

    OdpowiedzUsuń