niedziela, 16 marca 2014

Drzewo wiśni -Sakura

Cześć! 

Japończycy kochają swoje drzewa wiśni. Ich motywy umieszczane są na przedmiotach codziennego użytku, a nawet jako wzór na kimonie.
W Japonii drzewa wiśni zawsze były symbolem ulotnego piękna. Życie zaś uważali, że jest krótkotrwałe i piękne, tak jak sakura.
Kwitnienie wiśni rozpoczyna się na Okinawie w lutym i dociera do Kioto i Tokio zazwyczaj na przełomie marca i kwietnia.
W tym czasie, kiedy kwiaty wiśni kwitną, Japończycy odwiedzają parki, świątynie oraz chramy, a oglądanie tego widowiska jest towarzyskim spotkaniem (np. piknikiem).
Sama bardzo chciałabym zobaczyć sakurę we wiosnę. ♥



                     



-------------------------------------------------------------------------------------------
O czym chcielibyście poczytać w następnej notce? Mam w planach zrobić Q&A, notkę o Maid Cafe oraz notkę o moim ulubionym koreańskim zespole.
Może macie jakieś pomysły lub chcecie mnie o coś zapytać?

10 komentarzy:

  1. W tych wiśniach to jak w raju :) Ja nie znam zabardzo kultury Japońskiej, ale z chęcią poczytam kilka postów :)
    Pozdrawiam.

    www.Klaudia12-klaudunia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Strasznie mi się podobają te drzewa *.*
    Ciekawie piszesz :)
    Zapraszam: http://me-and-the-little-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Te wiśnie są piękne:)
    Czy mam jakiś pomysł...przypomniała mi się japońska legenda miejska o kobiecie z rozciętą twarzą O.o

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne drzewa. Takie wiosenne ;)

    alexa-wikto.blgospot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiśnie takie piękne, lubię motyw, że czerpią swój kolor z krwi trupów zakopanych pod nimi. ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze powiedziawszy - spodziewałam się postu na ten temat, no i się doczekałam. ^^
    Jeszcze tak przez ten wpis przypomniał mi się tekst, że Japończycy bardziej docenią pączek kwiatu wiśni aniżeli sam kwiat, ech. ;-;

    hwajay.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne są kwitnące wiśnie. Szkoda, że u nas ich kwiaty nie przybierają takiego różowego koloru.

    Pozdrawiam.
    kraniec-teczy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. oo no to musi wyglądać pięknie *.*

    Czekam na notkę Q&A ;3
    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com
    Proszę o klikanie w baner Sheinside,będę bardzo wdzięczna i szczęśliwa!

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne są kwitnące wiśnie *-*
    Zobaczyć je na żywo to marzenie :3
    Cudowny blog ♥
    http://jagodowyxsen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ach, marzę aby kiedyś pojechać do Japonii i zobaczyć sakurę na własne oczy! To zdecydowanie nie to samo, co nasze polskie wiśnie, chociaż te także są piękne! :)

    OdpowiedzUsuń