środa, 2 lipca 2014

Origami

Dzień dobry! ~ 

Czy nie tylko mnie fascynuje origami? To cudowne, że z kwadratowego kawałka papieru można stworzyć coś pięknego.

Origami (jap. 折り紙 origami?) – sztuka składania papieru, pochodząca z Chin, rozwinięta w Japonii i dlatego uważa się ją za tradycyjną sztukę japońską. W XX w. ostatecznie ustalono reguły origami: punktem wyjścia ma być kwadratowa kartka papieru, której nie wolno ciąć, kleić i dodatkowo ozdabiać i z której poprzez zginanie tworzone są przestrzenne figury. (źródło: Wikipedia)


Symbolem sztuki Origami jest żuraw. Jest on symbolem szczęścia i życia. Japońska tradycja mówi, że jeżeli złoży się 1000 żurawi w intencji, chorej osoby, to ta osoba powróci do zdrowia.
Pewna dziewczyna, Sadako Sasaki, w wieku 2 lat przeżyła wybuch bomby atomowej 6 sierpnia 1945 na Hiroszimę. Kiedy miała 11 lat, zdiagnozowano u niej białaczkę, będącą wynikiem napromieniowania. Dziewczynka, która wierzyła w japońska legendę, postanowiła złożyć 1000 papierowych żurawi, by powrócić do zdrowia. Niestety nie udało jej się, zmarła rok później. Udało jej się złożyć 644 żurawie. Jej przyjaciele dokończyli jej dzieło. Sadako Sasaki została pochowana z tysiącem papierowych żurawi.
W Parku Pokoju w  Hiroszimie postawiono pomnik przedstawiającą Sasaki, która unosi w górę złotego żurawia. Co rok, w rocznicę zrzucenia bomby na Hiroszimę, ludzie składają na pomniku tysiące żurawi, jako apel pokoju.


                                  





Żuraw, który zrobiłam:






Istnieje również Origami modułowe. Figury takiego origami powstają z połączenia papierowych modułów, czyli elementów. 
Ten rodzaj origami jest bardziej czasochłonny, ale powstają z niego niesamowite figury.


                                   

22 komentarze:

  1. Oj tak, origami jest fascynujące, żeby ze zwykłej kartki takie różności powstawały...:) Ładny ten Twój żuraw:) A historia Sadako Sasaki wzruszająca...

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś próbowałam coś robić, fajne jest to zajęcie i dużo do tego nie potrzeba:) Ma się z czegoś takiego satysfakcję (a przynajmniej ja mam). Ciekawa jestem, czy ja bym umiała zrobić takiego ładnego żurawia, trzeba będzie kiedyś spróbować. Piękna ta historia...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatni raz bawiłam się w to, będąc we wczesnej podstawówce, czyli spooooro lat już upłynęło (:
    Swoją drogą, origami działa bardzo uspokajająco (chyba, że nic nie wychodzi to się człowiek wkurza) i uczy cierpliwości. Fajna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  4. Origami jest piękna niestety mi nie bardzo wychodzi ;<
    Klikniesz u mnie w linki sheinside ? To moja pierwsza współpraca za wszystko się odwdzieczam ;)
    www.greenpinkandcafe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzeba mieć wprawę, szkoda, że nie mam czasu się pobawić w origami :( Zwykły kartka papieru, a wychodzą cuda...

    OdpowiedzUsuń
  6. Wahh dawno temu próbowałam, ale to raczej nie dla mnie. Nie mam cierpliwości do takich rzeczy >-<

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja miałam przygodę z origami, ale jakoś mnie nie wciągnęło :c Niemniej jednak jest to coś na prawdę uroczego <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny pomysł na origami. *-* Dziękuję za komentarz u mnie. <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczny żuraw! :>
    pugix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Origami potrafi być naprawdę przepiękne, szczególnie ten typ z kwadratów, jak ten końcowy łabędź. Ja zatrzymałam się na etapie łódki i żurawia. haha

    OdpowiedzUsuń
  11. Origami jest naprawdę świetną sztuką! Niestety, nie umiem chyba niczego złożyć. ;_; A origami modułowe jest jeszcze lepsze! Ostatnio mój znajomy składał orła tą właśnie techniką...

    OdpowiedzUsuń
  12. Zawsze zazdrościłam ludziom umiejętności układania origami ;) Sama kiedyś próbowałam,ale źle się to skończyło może głównie dla tego że nie mam do tego cierpliwości xd Pozdrawiam
    agathacarol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Czasem coś z origami zrobię, ale nie.wychodzi mi to za.dobrze.
    Bardzo ładny żuraw

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja ciocia robi takie właśnie origami modułowe, świetnie jej to wychodzi. :)

    http://werczill.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Po prostu blog jest cudowny !!!
    Zawsze dopracowane posty !! <3
    Jest świetny .
    Zapraszam też do mnie , za każdy komentarz się odwdzięczam : http://be-more-happy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja robiłam origami na technice. jest to piękna i trudna sztuka, nie mam do niej cierpliwości niestety.

    OdpowiedzUsuń
  17. nie mam cierpliwości do origami :p


    Może wspólna obserwacja?

    http://modaiurodaczternastolatki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam origami!
    Na matematyce, w podstawówce uczyliśmy się składać
    origami modułowe- podziwiam ludzi, którzy się tym zajmują.

    http://kiokuwomegurasete.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja orgiami nie lubię :P
    Fajny blog, szkoda, że posty tak rzadko :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam origami! Sama ostatnio szczerze mówiąc myślałam o notce na ten temat, ale chyba mnie wyprzedziłaś. Świetny post! :D
    Obserwuję :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zabraniam Ci robić takiego posta o tej samej tematyce. ^-^
      Dziękuję bardzo za obserwację, twój blog też jest cudny dlatego też obserwuję.~

      Usuń
  21. Ja to chyba nie mam cierpliwości do origami kiedyś próbowałam coś zrobić z dokładną instrukcją przed oczami a i tak mi nie wyszło ;)

    OdpowiedzUsuń