środa, 6 sierpnia 2014

Cosplay

Hejo!~ 

Witam was po bardzo długiej przerwie, spowodowanej moim wyjazdem na obóz. Muszę się przyznać, że 3 tygodnie z mojego życia poszło w las (znaczenie dosłowne XD). No ale już jestem i jak na razie was nie opuszczam. Jak wam mijają wakacje? Macie już swoje wakacyjne przygody?
Jeszcze na wstępie chciałabym was poprosić o propozycje następnej notki w komentarzach.

                                                                ~

Cosplay w Japonii jest dosyć popularny. Na czym polega i co to jest? Jest to przebieranie się na daną postać z mangi/anime, vocaloid, gier komputerowych i filmów. Cosplayerzy (osoby przebierające się) wiernie odwzorowują postacie, za które się "wcielają".  Zmieniają swój sposób poruszania się, także też i swój głos, nie wspominając już o najważniejszym- stroju, makijażu i peruce. Cosplay może mieć jeszcze jakieś rekwizyty związane z postacią.
W Polsce cosplayerów spotkać można na konwentach, z tego co wiem też na konwentach są konkursy coplayowe. Cosplayerzy na konkursach odgrywają też scenki, w których były ich postacie.
W Warszawie 15 lutego odbył się nawet festiwal cosplay'u.
W Japonii można znaleźć sklepy z kostiumami, perukami itp. do cosplay'u, lecz osoby, których pasją jest cosplay same szyją sobie stroje.






Cosplay vocaloidu- Hatsune Miku. (źródło: Tumblr)




Cosplay Tonari no Kaibutsu-kun. (źródło: Tumblr)












                                                                     Do następnej!~    
                                                 

23 komentarze:

  1. Fajna notka, ja osobiście także chciałabym uszyć sobie np. strój któregoś vocaloida. Ale moje umiejętności krawieckie.... xD A na pewno chciałabym mieć perukę Hatsune Miku, albo Usagi Tsukino. :D

    http://lodoweserce.blogspot.com/
    http://arwenaeowina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. W Polsce też jest już baaardzo popularny. <3 No i poziomem absolutnie nie odstajemy od reszty świata, ba, mamy nawet wygraną i parę miejsc na podium w europejskich konkursach cosplayowych, więc jesteśmy w samej czołówce. ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna notka, zawsze mogę się czegoś u Ciebie dowiedzieć :) A Ty byłaś na jakiś konwentach?
    Może w następnej notce powiesz nam coś o sobie?
    pugix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety jeszcze nie udało mi się wybrać.
      Jasne, mogę napisać parę zdań o sobie, albo zrobić jakiś tag... :)

      Usuń
  4. Mi się taki styl podoba, z chęcią zrobiłabym sobie chociaż taki makijaż :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się taki styl podoba :))

    want-cant-must.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Cosplay ciekawa sprawa, fajnie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne to, można by na coś takiego popatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podobają mi sie cosplaye. Bardzo fajnie wyglądają. :D
    Może napiszesz o swoich ulubionych cosplayerach albo kogo cosplay chciałabyś zrobić?
    I pytanie niezwiązane z postem: Oglądałaś anime "Haikyuu!!"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Haikyuu!!" akurat nie oglądałam. Polecasz to anime? :)
      Dobrze, w następnej notce napiszę troszeczkę o sobie i wspomnę, kogo chciałabym zrobić cosplay. ^-^

      Usuń
  9. Ja nigdy nie robiłam Cospleyu. Bardzo mi się one podobają ale nie mam możliwości skombinowania niektórych rekwizytów.
    A co do następnej notki to mogłabyś napisać recenzje jakiegoś anime np Another lub Ghost Hunt

    http://take-a-pencil-and-draw-a-f1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Cosplaye... sprawa równie droga, co bardzo ładna. W Polsce jest tyle ciekawych osób, które się tym zajmują i które uwielbiam, chociażby taka Marie. Miło jest patrzeć na osoby, gdy widać, że się starają.
    Chciałabym kiedyś zrobić cosplay Mei Misaki z Another.

    Huh, tak dawno mnie nie było, sporo postów do nadrobienia.

    http://rezonerka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo chciałabym kiedyś zrobić Cosplay, ale nie mam kogo, bo chyba nie pasuje do żadnej postaci ;/
    Za każdy komentarz się odwdzięczam!
    http://otaku-okaeri.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. W Polsce na prawdę jest dobry cosplay. Zawsze podziwiam ludzi, którzy sami szyją swoje stroje- w dodatku - z niesamowitym efektem!

    OdpowiedzUsuń
  13. Cosplay, szczerze mówiąc pierwszy raz o tym słyszę, ale wydaje się być naprawdę ciekawe! :>
    Jeśli spodoba Ci się mój blog to co powiesz na wzajemną obserwację? :) Daj znać u mnie.
    http://nutellaax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam koreańską modę i zdjęcia!
    Ja jadę we wtorek na 3 w te wakacje oboz.




    Poklikasz w linki w najnowszym poście?
    W zamian mogę zaobserwować Twojego bloga lub dać do niego link w kolejnym poście.
    http://loczek-blog.blogspot.com/- KILK

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam cosplaye Tonari no kaibutsu kun <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny blog! :*
    Obserwuje ;)

    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. oo fajnie to musi wyglądać! ;3
    Ja również byłam na obozie, a teraz jadę do Bułgarii :)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwszy raz się z tym spotykam :)
    Również obserwuję :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Byłam nie dawno na koloniach,i poprzez moją kontuzję, tydzień poszedł w las, (tyle że nie dosłownie ;)). Pozdrawiam. :)

    miacocolino.bogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Hm.. już słyszałam gdzieś o tym , ale jakoś mnie to nie kręci. Szczerze- wstydziłabym się wyjść na ulicę w przebraniu jakiegos kogoś . To chyba nie dla mnie ....

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń